Aan het woord: Eduard Harreman
Aftersales manager Auto Binnenmaas
‘Ik ben verantwoordelijk voor de aftersales van onze twee vestigingen in Heinenoord en Ridderkerk. Zelf doe ik geen online bestellingen bij Elgersma, dat doen onze magazijnmedewerkers per vestiging. Wel maak ik handig gebruik van de maandelijkse afnamerapportages die Elgersma ons standaard stuurt. Daarmee kunnen wij onze aftersales prestaties nauwkeurig volgen en toetsen aan de doelstellingen die wij met de importeurs van Kia en Nissan hebben afgesproken.’
‘De betrouwbaarheid en de prestaties van Elgersma zijn voor ons essentieel. We moeten er blind op kunnen rekenen dat onze bestellingen ook daadwerkelijk geleverd worden op het afgesproken tijdstip. Want op basis daarvan doen wij beloftes aan onze klanten. Ik heb daar onlangs nog naar gevraagd in onze werkplaats. Er is totaal geen klagen over, Elgersma doet wat er beloofd wordt. Verder is transparantie belangrijk, ook als iets niet of pas later geleverd kan worden. Zo voorkom je dat er verkeerde verwachtingen ontstaan bij ons en onze klanten.’
Wilt u ook uw eigen schadehulpset?
Bekijk de mogelijkheden >
‘We werken met zo weinig mogelijk leveranciers. Het is efficiënt om op één of slechts enkele plekken alles te kunnen bestellen wat je nodig hebt. Daarmee kiezen we niet alleen voor gemak, maar houden we ook eenvoudig overzicht op de geleverde prestaties. Overigens heb ik recent nog nauw samengewerkt met Elgersma. Samen hebben we onze eigen schadehulpset ontwikkeld, met ons eigen logo erop. Een ‘visitekaartje’ dat onze klanten krijgen bij de aflevering van hun nieuwe auto. Elgersma weet ons steeds weer te verrassen. Ze komen regelmatig met nieuwe producten en aantrekkelijke acties. Ook daarmee kunnen wij naar onze klanten het verschil maken.’